söndag 29 maj 2011

Vilken dag!


Jordgubbs cupcakes


Morsdag, namnsdag eller födelsedag??

Började morgonen med att baka cupcakes till familjen för det är ju trots allt morsdag idag.
Blev sedan påmind av min söta lilla kille att jag har namnsdag idag också.
Är det något han har koll på så är det almanackan.

När jag sedan varit och avklarat morgonens toalettbestyr har mina söta små änglar dukat upp en hel massa presenter på köksbordet.
Jisses, jag börjar nästan fundera på om jag fyller år idag!




Fick så fina presenter så det är inte sant.
Mina älsklingar hade köpt dessa alldeles själva, ja inte lille M då som fått hjälp av pappsen så klart.
Men de har lyckats pricka in precis vad jag önskade mig.




Fin termosmugg och matchande grytlapp.
Svart och vitt nagellack plus ögonfransböjare.
Ansiktsvatten och rengöring från Exuviance.

Ja ni förstår ju att jag är den lyckligaste mamman i världen. ;)
Tack mammas góhjärtan, ni är de underbaraste barn man kan ha! Puss!

Förstår såklart att alla ni andra mammor också har världens underbaraste barn och det är ju precis så det ska vara.


Efter lunch åkte vi till min "bästigaste" mamma och fick morsdagsbakelser - Yummie!
Tiden gick lite för fort innan det var dags att åka med Majsan till fotbollsträningen.
Lille M vart ledsen och ville stanna kvar, men det gick inte för vi skulle hem och fixa lite inför skoldagen imorgon.
Nu är det sista veckan i Härnösand för mig och en hel massa uppgifter som ska skrivas och lämnas in till på tisdag och fredag.
Vet inte vad det är men jag har knappt börjat skriva än. Jag tar det med ro, vet att när jag väl kommer igång så kan jag skriva ganska mycket. :)


Nu vet jag att recept på mina cupcakes efterfrågats på facebook så jag lägger upp det här på bloggen.


Jeanettes choklad och jordgubbscupcakes



Baka vanliga chokladcupcakes, till exempel Leilas...

CHOKLADMUFFINS
12 st

3 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt
100 g mörk choklad 70%

Gör så här:
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker tills det är vitt och fluffigt. Smält smöret, häll i gräddfilen och kaffet och blanda med äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd ner i smeten. Smält chokladen och blanda ner den i smeten.

Jag hackade sedan vitchoklad i stora bitar som jag blandade i smeten innan jag fyllde muffinsformarna.
Fyll sedan muffinsformarna med smet och grädda 12-15 minuter i 175 grader (varmluft) i mitten av ugnen.

Receptet hämtat från A piece of cake av Leila Lindholm

Frostingen blandade jag till av 150g Philadelphiaost och ca 6dl florsocker.
Spritsa sedan och sätt en jordgubbe på toppen.

Somrigare cupcakes får man leta efter.






Hoppas alla haft en underbar dag och att ni får en minst lika fin dag imorgon!


Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Mången tack!! Det blir nog storbak i veckan:)

    Hoppas du haft en bra dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag dregglar! Guuuuuuuh så goda cc det ser ut att vara, slurp!

    Härliga barn som visar sin uppskattning, du är lyckligt lottad!

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!