lördag 28 maj 2011

Mer pyssel och lite tips


Detta hjärta fick jag av min dotter på morsdag förra året, gulliga unge!


Pysselstuga igen

Har nu gjort ett kort till min lilla mamma också.
Paketen är inslagna så nu är det bara att vänta på morgondagen så jag får ge Världens bästa mamma paket på hennes dag.




Det fick gå i rosa och ljusgrönt och på kortet blev det hjärtan igen.
Vet inte vad det är som är så magiskt med hjärtan, men alltid när jag ska göra kort eller ge bort någonting så blir det hjärtan på något konstigt vis.

Hoppas nu att hon redan har läst min blogg idag för annars får hon se kortet i förväg.



Snabba ryck

När vi legat och myst en stund i morse och nyss klivit upp så ringde telefonen, det var Lille M's fotbollstränare som frågade om M kunde vara med och spela fotbollsmatch idag.
(M skulle inte ha varit med denna lördag, de är så många barn i laget så ibland måste man stå över.)
"Ja vi har inget för oss svarar jag, men när är samlingen?" "Om tjugo minuter säger F". Gaaahhhh!!
Jösses vilken fart det blev! Nu behövde vi inte komma till samlingen utan vi skyndade oss så mycket vi kunde och kom ca 30 min innan matchen började så M hann vara med på uppvärmning och så i allafall.
Tyvärr blev det en förlust med 2-4 men grabbarna spelade bra, de hade så roligt och det är ju det viktiga.

När matchen var över åkte vi till Birsta och shoppade lite.
Behövde ett underlack och några nya nagellack, lite smått och gott från Apoteket mm mm.
Gick in på Lagerhaus och fick med mig smörknivar hem.
Tittade in hos Clas O på vägen hem för att köpa papper till skrivaren och hittade en jättefin kruka som kommer passa perfekt till ett par av mina pelargoner.



Den svarta smörkniven är väl skoj?
Måste bli den som används på morgonen för att bota morgonsurhet, hi hi.

Nu ska jag åka iväg en sväng igen, för det man inte har i huvudet får man ha i...bilen blir det nog.
Måste handla lite så jag kan baka för imorgon måste vi mammor ha lite gotti gotti fika på Vår dag, eller hur?


Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!