söndag 22 maj 2011

En riktigt festlig helg

Frukost på sängen...


Att fira sin man's födelsedag

Lördagen började jag med att hoppa upp ur sängen och kila ner till köket för att baka scones.
Den största anledningen var att min älskling skulle få frukost på säng på sin födelsedag.
Det blev nygräddade scones där smöret var lite sådär mysigt smält med ost på och en tallrik yoghurt med jordgubbar, blåbär och hackad mandel - Mums!



























Frukosten blev uppskattad och även presenten som jag i och för sig tycker är supertrist.
Med en sporttokig man som bara önskar sig saker som är för svåra för mig att handla blev det som vanligt ett hemgjort presentkort.
Det han ska få köpa själv denna gång är ett par hjul till sin älskade cykel.
Tydligen finns det huuuuuur många olika sorter som helst, de kan visst kosta hur mycket som helst också, så det var nog bra att överlåta inköpet till honom själv.
Eller kanske lite farligt, vi får väl se. :)

När vi frukostmyst klart var det dags att göra klart tårtan.
Jordgubbstårta stod på önskelistan så först rensades det "gubbar" som jag sedan hade svårt att låta bli för de sågfrestande ut.





Mmmmm, jordgubbar smakar verkligen sommar!
Jordgubbstårta också. :)





Som ni förstår så firades det hela dagen igår men det var inte slut med det...

Försenat kalas

Idag har vi haft kalas för lilla M som egentligen skulle ha kalas förra helgen men som vi då fick ställa in för att han var sjuk.

Jag dukade till killarna ute på altanen och valde en färgglad dukning dagen till ära.




De härliga muggarna är Rice melaminmuggar som används flitigt i vårt hem.
Barnen använder dem nästan alltid och jag brukar också använda dem för de är så goda att dricka ur.




Små ballongpaljetter, turkosa servetter och ballonger i ljuskronan piffade upp dukningen.
Kalaset blev toppen och de hann med att både äta korv, äta glass, gå på skattjakt, fiskdamm och tro det eller ej men de hittade också Sockerdrickor vid vårt Sockerdricksträd. :)

Hoppas nu att trädet fortsätter producera drickor hela sommaren. ;)


Nu är jag trött efter en helg i kalasets tecken.
Dags att krypa till kojs för imorgon ska jag försöka ta mig upp och gå ut på en Powerwalk direkt på morgonen.

Kalaskramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!