tisdag 17 maj 2011

Lite nöjdare


Mårbacka


Vackra blommor

Växter överhuvudtaget är väldigt vackra då de ständigt förändras.
Har velat ha ett makroobjektiv för att kunna ta fina närbilder på blommor mm, men de är lite dyra tycker jag.
Fick för ett tag sedan ett tips via en blogg att man kan använda något som heter close-up filter som gör att man kan ta riktigt fina närbilder ändå.

Vart lite nyfiken och tittade in på sidan Tvspelsweb för att kolla in dessa filter och se om det kanske vore nått.
Beställde ett +4 filter för ynka 79:- och funderade på om det verkligen skulle fungera.
Idag damp det ner i brevlådan och jag måste så klart testa direkt.

Här kommer nu ett litet smakprov.



Många fina penséer blev det.




Körsbär och syren är på gång.
Blir lite avis när jag tittar på många av mina favoritbloggar och ser att det har körsbär som står i blom och även har syrener inplockade, suck.
Men snart snart är det min tur att få njuta av allt det vackra.




Efter regn....




...kommer solsken.


Jag är helnöjd med Close-up filtret och kan varmt rekommendera det för er som vill ha ett budgetalternativ till makroobjektivet.


Hejsvejs grus och gnejs!

1 kommentar:

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!