måndag 23 maj 2011

Behöver mer tid!

Tänk att det alltid är likadant varje vår den här tiden. Det är tusen saker man ska vara med på men fler timmar på dygnet får man inte.
Med två fotbollsspelare i familjen där det både är träningar och seriespel mm så blir det inte mycket tid över på kvällarna numer.

Ikväll har jag varit med lille M till fotbollsplanen för de skulle bli fotade inför ett reportage som Sundsvalls Tidning ska göra om alla ungdomsfotbollslag här i  Sundsvall.
Ska bli skoj att få se bilderna sedan på små grabbarna. :)
När då detta var klart åkte jag hem och hann in på toa en sväng innan det var dags att gå till skolan på ett extra insatt föräldramöte.

Någon....helt galet faktiskt, har skickat ett mail till vår rektor om att våra barn i förskoleklassen bara får jobba med stenciler på fm och sedan leka på em. Jag inkl alla som jag har pratat med står helt frågande till detta påstående.
Lärarna i förskoleklassen i Allsta är de absolut bästa man kan ha. Nu när jag läst en hel del om just pedagogik mm så kan jag bara säga att lärarna i lille M's klass är föredömen. 
Jag blir bara så arg och ledsen när det pratas en massa strunt utan grund. 
Till saken hör att den som mailat inte ens har barn i klassen. Grrrrr...

Nu över till något roligare. :)

Värme

Nu börjar värmen komma och det känns i vårt gamla hus, pust!
Igår kväll höll jag på svimma i min mysiga fleecemorgonrock, fick nästan hjärtklappning.
Kom på imorse att L hade fått morgonrockar i bomull från sitt arbete som ligger och ser snygga ut i sina tjusiga förpackningar.
Tyckte de kunde få göra lite nytta nu och packade upp en och den var ju jättehärlig.



Lite marin look i fräsch och krispig bomull.
Kan lova att den kommer användas flitigt i sommar. Nu ska lilla "vinter morgonrocken" få en tvätt och sedan hängas undan i väntan på den ruggiga hösten.
Den längtar jag inte efter just nu, men när sommaren börjar gå mot sitt slut är det härligt med höstens lätta friska luft och alla färgsprakande träd.
Men det är då det. :)

Kram på er!


1 kommentar:

  1. Tur att våren är kort och att sommaren snart är här så ni kan "vila" ut. Ja, i augusti då ;)
    Det finns en supersöt morgonrock på hm (rosa såklart) med volang. ;D den är kort så det är den ultimata sommarrocken. Superskön :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!