torsdag 12 maj 2011

Låååångt inlägg


Queens gate, vår gata i London.


Resumé av vår minisemester

Dag 1
Första dagen började vi med en liten tunnelbanetur till Nottinghill.
Det var precis sådär charmigt som jag hade tänkt mig, många små butiker och en hel del marknadsstånd utefter Portobello road.

Husen var också superfina med många härliga färger.




När vi strosat omkring i Nottinghill hoppade vi på tunnelbanan igen som fick ta oss till ytterligare sevärdheter.
Vi hade bestämt oss för att vi inte skulle stressa iväg utan bara ta det lugnt så det vi inte har hunnit se denna gång får bli nästa för en nästa gång lär det garanterat bli.

Vi började med att titta på Big Ben där också det enorma pariserhjulet London eye syntes.
Därefter åkte vi några stationer till för att få se och gå på Tower Bridge.


Lite typiska Londonbilder måste man ju ha, hi hi.

Den första dagen avslutades på Restaurang Bella Italia där jag åt den bästa Pizzan jag någonsin ätit.
En charmig restaurang som var lite typisk Italiensk med ljus i flaskor och en supertrevlig personal.
Kan verkligen rekommendera den för er som befinner er i South Kensington någon gång.

Dag 2

Vi började dagen med en promenad i Kensington garden som ligger granne med Hyde Park.
Vi kilade in i en liten butik och köpte frukost som vi sedan avnjöt i det gröna gräset under solen.




































Efter frukosten vilade vi lite.
Låg på min nya Riceväska och tittade upp i lövverket där solens strålar sipprade in = total avkoppling.

Den vilan behövdes verkligen för sedan promenerade vi vidare mot Oxford Street och shopping.
Många fina butiker besöktes, bland annat Selfridge där jag bara var tvungen att gå in i Mullberry butiken och klämma lite på mina drömväskor, suck!

Vi tog oss vidare längs Regent Street där alla de tjusiga butikerna ligger.
Det är tur att titta är gratis. :)







När vi kommit ner till Piccadillycirkus letade vi reda på en jättecharmig restaurang som heter Stockpot där de har en två och trerätters meny varje dag. Tvårättersmenyn betalar man 5.95 pund för, alltså lite drygt 60:-.
Ingen urtjusig restaurang precis men maten var kalas och likaså efterrätten.

Mätta och belåtna gick vi tillbaka till Piccadilly och den stora, fem våningar höga, sportbutiken Lillywhites där både jag och L införskaffade nya löparskor.
Det var nog egentligen det enda jag köpte till mig själv, det vart mest kläder till barnen från Primark där det var grymt billigt.
Där köpte jag leggings till tjejerna för 30:-, t-shirt till lillgrabben för 15:-, jättesnygga jeansshorts till lille M för 70:-. Ja jag skulle kunna rabbla ganska länge men jag ska inte trötta ut er mer med det.

På väg hem köpte jag en Strawberries & Créme Frappoccino på Starbucks, mums!
När vi kommit hem till hotellet hade jag så ont i fötterna så det blev som ni kanske vet hämtmat innan vi somnade ovaggade.


Dag 3

Packade ihop våra väskor och gick för att handla lite frukost som vi sedan åt på vårt lilla hotellrum.




Det var verkligen pyttelitet men jättefräscht och fint så jag är ändå nöjd.
Utsikten kunde ju ha varit lite roligare, fniss.

Vi bodde i ett jättefint område och när vi gick på vår gata upp mot Hyde park så såg vi huset där komikern Benny Hill hade bott.
London är verkligen en charmig stad där gamla telefonkiosker och söta taxibilar gör sitt till för att öka på den genuina Londonkänslan.




Precis där vi kom upp från "vår gata" ligger Royal Albert Hall och på bilden ovan kan ni se honom i egen hög person. Han är guld värd den mannen. :)

Hann inte med så mycket sista dagen utan tog det lite lugnt och gick upp till Gloucester road där vår Easybus till flygplatsen skulle gå ifrån.

Jag är jättenöjd med hela resan och för er som vill veta lite mer detaljer får ni gärna fråga så ska jag svara så gott jag kan.


Lite trötta kramar

1 kommentar:

  1. Låter som en härligt mysig resa att göra på tu man hand! Och Notting Hill ser ju av bilderna att döma helt fantastiskt trevligt ut!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!