tisdag 3 maj 2011

Längtansfull

Bilder lånade från Hotell Eden Plaza Kensington.

Här ska jag och min underbara man bo snart.
Åååå vad jag längtar!


Inte "bara"

Resan är bokad, barnvakt fixad, buss bokad från Stanstedt till London, hotell bokat i Nyköping och pengar ska snart växlas in.
Nu var det bara den lilla detaljen att planera för livet som ska fortgå här på hemmaplan.

När jag sitter och ska skriva ner allt för att alla inblandade ska veta vad som händer dessa dagar vi är borta blir jag alldeles förvånad över hur mycket det är egentligen.
Allt har vi liksom i huvudet och bara gör dag ut och dag in. Det är träningar hit och matcher dit, gympapåsar som ska kommas ihåg och frukt varje dag.
Middagar ska planeras och det ska inhandlas grejer så det finns hemma.
Ja listan kan visst göras rätt lång. :)

Nu tror jag mig veta att allt kommer fixas här hemma på bästa sätt ändå så jag känner mig inte ett dugg orolig faktiskt.
Jag ska försöka släppa allt och åka iväg och slappna av tillsammans med mannen i mitt liv.



Bilder från Expressen och london-sightseeing.



Dessa sevärdheter hoppas jag hinna med, men vi ska mest bara "vara" och njuta i nuet.
Kanske strosa omkring i Hyde park och vi måste ju bara prova fish and chips någonstans.

Självklart ska lite shopping hinnas med också. 
Vill gärna gå en sväng på Oxfordstreet men kanske också ta en tur till shoppingcentret Westfield.
Det välkända varuhuset Harrods får sig nog också ett besök. :)




 Blder från london-sightseeing.



Nu ska jag ta och bära upp min resväska för det är bäst att börja packa snart då hela denna vecka som vanligt är fullspäckad med olika aktiviteter.


Pssst...tror visst jag klarade den muntliga tentan idag. ;)
Om Läraren säger - jag får inte säga hur det gick men jag kan ju säga att du kan sova lugnt inatt, så borde det väl ha gått bra.
Eller vad tror ni?


Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Är det Westfield som är så billigt? Vi ska också till London i sommar så jag håller på att orientera mig lite via kartor på nätet nu redan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej på Westfield finns en blandning av många olika sorters butiker. Säkert en hel del dyringar också. :)
    Men jag antar att du tänker på Primark, det är väl liknande Ullared vad jag har förstått. Den ska jag självklart också besöka. Recension kommer så klart sedan. ;)

    Kram kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!