torsdag 5 maj 2011

Det spirar


Mårbacka


Lite stolt

Jag har aldrig förut provat övervintra Pelargoner men i höstas tänkte jag att jag skulle testa med mina fina Mårbacka pelargoner.
Ställde dem ljust i vår svala källare och sedan fick de en skvätt vatten någon gång ibland.
Tog lite för sent upp dem från källaren, planterade om och beskar dem men tänkte att de kanske inte tar sig.
Ni anar inte vad lycklig jag känner mig när jag nu ser att de växer och frodas och till och med börjar blomma. 

Jag tog också några sticklingar när jag höll på dona med mina blommor.
De ser också ut att må bra måste jag säga, börjar bli dags att plantera ut dem i varsin kruka snart tror jag.




För ett par veckor sedan åt vi melon här hemma och det är som alla vet en hel massa små kärnor i meloner.
Min lillkille pillade ut några stycken och frågade om vi inte kunde plantera dem.
Sagt och gjort, vi planterade några stycken i en kruka och jag höll verkligen tummarna för att det skulle komma upp någonting för lille M's skull.
...och TADAAAA!!!




Ska bli kul att se vad det blir av de här.
Funderar på om vi kanske borde plantera ut dem i växthuset när det blivit lite varmare ute.
Måste fixa till lite där ute först för det är några år sedan jag använde mitt gulliga växthus.


Lilla sötnosen



Visst är han supersöt vår lille Alvin!
Denna fina bild har Tilda tagit och jag tycker hon har lyckats med att fånga honom riktigt bra.
Man ser till och med hans små ögonfransar...såååå fantastiskt gulligt!


Nu ska jag ta och krypa till kojs.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!