söndag 21 november 2010

Teknikträning, distansträning och mys

Den här helgen har verkligen haft lite av allt.
Både träning, vila, god mat, lek, pulkaåkning och mycket skratt.

Igår åkte vi till Bruksvallarna och körde både "distans"träning och teknikträning.
Inte helt enkelt att åka längdskidor utan stavar kan jag säga. Men gud så nyttigt, jag kände verkligen vad viktigt det är att trycka ifrån riktigt för att kunna glida lite längre och spara kraft.
Vad gör man inte för att få vila någon sekund längre på varje stavtag. :)

När vi kommit hem vart det ost, kex, lussebullar och pepparkaksmuffins hos goda vänner.


Dessa godingar gjorde jag i ursnygga formar från GreenGate.
Använde två formar till varje muffins men insåg sedan att jag nog kunnat använda en då de är av utmärkt kvalité. Jag har köpt dessa hos Frökenfräken om någon är intresserad av lite fina formar så här inför julbaket. ;)
Receptet till pepparkaksmuffins hittar ni här.

Nu är det dags för ett nytt träningspass innan det är dags att packa ihop och fara hemåt.

Kramar från "fjällan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!