söndag 28 november 2010

Ljusens tid

Nu brinner det ljus nästan överallt i vårt adventspyntade hus.
Jag lovade er lite mer bilder, så här kan ni se hur det ser ut hemma hos oss just nu.
Ljusstakar och stjärnor i fönstren pryder nu vårt hem.
I hallen har jag min Nunsäsljusstake som favvo tomten får vakta och en hyacint trivs i en vacker mugg.
På bilden längst ner till vänster ser ni vårt köksfönster som vetter ut mot altanen där jag har två stora vita stjärnor.
I en gammal soppterrin får Hyacinter och Amaryllis samsas.


Ett litet tips är, att som jag har gjort här, ställa fram många ljusstakar och lyktor tillsammans i grupp.
Det blir en jättehäftig känsla och mycket finare än om man sprider ut dem.

Nu ska jag titta vidare på Beck och mysa lite i soffan med en kopp gott Chai te.

Kramar från


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det! Här hemma får julpyntet sällan stå kvar på utpekad plats. Imorse hade två stora tomtar helt plötsligt flyttat från vardagsrumsfönstret till barnens rum - utan att de hade rört dem. Påstod de små iaf. :-) Hoppas ni hade det mysigt på julskyltningen. kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, vad söta dom är!
    Dom tyckte nog att de fina tomtarna passade bättre inne i deras rum. :)
    Julskyltningen var...KALL!
    Men tjejerna fick ihop drygt 3000:- så det var ju bra iaf.

    Kram Kram J

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!