tisdag 23 november 2010

Adventsstök pågår

Idag har jag och lille M plockat fram alla adventsljusstakar och stjärnor.
Vi har testat allihop och jag trodde nästan inte mina ögon när Alla fungerade.
Jag tror faktiskt aldrig det har hänt förut, det brukar alltid vara några lampor som gått sönder.
Nästan så jag borde köpa mig en Triss-lott idag. ;)


En glimt av vår kökssoffa som rymmer det mesta av vårt julpynt, och där ser jag nu att min älsklingstomte sitter så snällt och vaktar en av våra ljusstakar. :)
Julkalendern har fått komma fram idag också, trots att det inte har slagits in några paket till den än. 

Jag har gjort olika kalendrar till alla barnen.
Min äldsta tjej fick en broderad tomtekalender, mellan tjejen fick en som är klippt och klistrad i filt och lillkillen fick denna som har sydda applikationer på vadmal och stoppade snögubbar.

Ljuslyktorna på knoppbrädan ovanför har jag gjort av vanliga glasburkar som jag gjort hängen till av ståltråd -  sedan har jag virat en tunnare tråd runt ståltråden med uppträdda pärlor på.
De två hjärtan som hänger emellan är gjorda på samma sätt.

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!