måndag 29 november 2010

Snöflingor

I mitt lilla fönster hänger nu små "snöflingor".

Kom på att jag hade virkade små dukar som min mormor har gjort och små frivoliteter som min mans mormor har tillverkat. De är nog tänkta att ha under kaffekopparna men jag använder så sällan vanliga kaffekoppar så dessa otroligt vackra hantverk har tyvärr bara fått ligga i ett skåp och skrota.

Det är så härligt när man kommer på ett nytt användningsområde till någonting som man faktiskt tycker om, men som man inte riktigt har haft plats för - eller som inte har passat in riktigt.


Så här åkte stärkelse fram och sedan hängdes det "snöflingor" i fönstret. 
Nu sitter jag och njuter av ett vackert snöfall som jag inte behöver bry mig om att skotta bort. ;)
Leta igenom era gömmor och se om ni inte har några vackra små virkade dukar som kan hängas upp i fönster eller varför inte i julgranen.

"Snöiga" kramar

2 kommentarer:

  1. Haha, du har tur du som slipper skotta ;) Själv har man fått fixa allt både inne & ute. *fniss* Supersmart att hänga upp dom! Blev väldigt fint!
    Måste nog komma ner någon kväll och kolla in hur ni har det. =) Hojta till om vi kan komma ner en sväng! =)

    SvaraRadera
  2. Självklart får ni komma ner och hälsa på! Det är lite mycket nu den här veckan bara men kanske fram emot helgen? Vi skulle ju kunna äta lunch eller middag tillsammans på lördag eller söndag om ni vill?

    Kramis J

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!