tisdag 30 november 2010

VARNING!!!

Igår hände något som var riktigt otäckt...
Jag höll på laga mat och skulle smälta smör i en kastrull. 
Började plocka fram lite andra grejor samtidigt som det ringde på dörren och lille M's kompis skulle hem.
Jag glömde helt bort att jag hade smöret på spisen, så när jag är på väg tillbaka till köket så ser jag världens eldslågor spegla sig i köksfönstret. 
Blir rätt chockad när jag inser att det faktiskt brinner i kastrullen på spisen.
Får tag på kastrullen och tänker först sätta ner den i diskhon men inser att eldslågorna når ända upp till överskåpen.
Vänder mig istället om och sliter ut en hel massa kökshanddukar ur ett skåp och trycker ner dom i den övertända kastrullen.
Lyckades tappa den på golvet så golvet har fått lite fina brännmärken på sig och fläkten och luckorna har fått skuras ordentligt vill jag lova - allt var kolsvart av sot. :(

Så mina vänner - Lämna ALDRIG smör i en kastrull på spisen obevakad!!

Kram från en skakig

3 kommentarer:

  1. Åh herregud, vilken tur du hade! och rådigt ingripande såklart :)
    ska aldrig lämna smör på spisen, lovar! ;)
    Kram!
    PS. Älskar din blogg, du har så bra idéer och fina saker!

    SvaraRadera
  2. Fy vad otäckt, men vilken tur att det gick så bra som det gjorde ändå. Ska inte lämna smör på spisen! Kram L

    SvaraRadera
  3. Usch då! Tur det gick så pass "bra" iaf. Ni kanske ska köpa en induktionshäll ni oxå ;) Den slår av sig själv om den känner av nå tok. Typ om innehållet i kastrullen försvinner eller om det skvätter. Kanske farmor behöver en sån nu *fniss*

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!