onsdag 24 november 2010

Helt knäckt


Borde lära mig att jag inte ska påbörja projekt sent på kvällen. :(
Kom på kl 22:00 igår kväll att jag skulle koka knäck till julskyltningen som mellantjejens fotbollslag ska medverka på.
Jag drar till med dubbel sats på en gång och står och tittar och rör medans hon snällt ställer ut knäckformar på en plåt. Tyckte att klockan blivit lite väl mycket och tänkte att jag skulle hjälpa henne så hon fick gå och lägga sig - skulle jag inte ha gjort kan jag säga.

Hinner ställa ut några formar innan jag hör hur det börjar fräsa från spisen och jag vänder mig om och ser att det bara väller ut knäcksmet över spisen.
Använder en traktörpanna som är jättetung så när jag ska lyfta av den av plattan så lyckas jag tippa ut ännu mer.
Hela köket blir alldeles rökfyllt och plattan full av fastbränd knäcksmet.

Stelnat socker = stenhårt

När jag ska försöka torka bort så mycket jag kan så rinner det ner över spisen och ut på golvet också.
Slaskar också ner skåpluckorna och bänken.
Det blev till att skura golv och försöka skrapa loss en kolsvart stenhård massa från spisen, suck!

Man skulle kunna säga att jag var helt "knäckt" efter den knäckkokningen. =)



Bild lånad ifrån tasteline.com

2 kommentarer:

  1. Nämen stackars!!!
    Hoppas ni fick bort allt :)

    SvaraRadera
  2. Jo då, det positiva är väl att jag fick städat. :)

    //Jeanette

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!