måndag 22 november 2010

Juletid = Glöggtid


Hittade denna spännande flaska med Hjortronglögg på affären idag.
Jag har inte smakat den än, den ska sparas tills jag och L sitter och slår in alla små paket som ska upp på lille M's julkalender.
Det är en tradition som vi har haft sedan vår äldsta dotter var några år gammal och 24 paket skulle slås in.
Sedan kom tjej nr 2 och då var det helt plötsligt 48 små paket som skulle fixas.
Ja sedan kan ni ju själva räkna ut vad som hände när lillkillen kom, pust.
72 paket skulle inhandlas och slås in innan 1 dec!

Tack och lov slutade tjejerna sedan med julkalendrarna då de blivit lite för stora för dessa. :)
Nu vill lille M ha en LEGO kalender, men jag vill att paketkalendern ska fram så i år får de 8 paket var i den. Undra om det är jag eller barnen som är barnsligt förtjust i detta påfund? :oP

Hoppas nu verkligen glöggen är så god som den låter. 
Någon som har erfarenhet av Hjortronglögg??

I morgon blir det en mysdag

Lille M få vara ledig ifrån skolan imorgon för att ha en mysdag hemma med mig.
Vi ska plocka fram adventssaker och sedan åka till stan och gå på biblioteket mm mm.
Det ska bli så mysigt och det kan hända att det kommer ett inlägg ifrån vårt adventsstök här hemma.

Jag ska förresten få göra någonting helt otroligt mysigt imorgon eftermiddag.
Nyfikna?! Titta in här imorgonkväll så ska ni få höra vad jag har fått äran att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!