lördag 16 oktober 2010

Tjingeling!

Var så sugen på att göra ett inlägg så jag tar och gör ett på min rast.
Jobbar idag och annars hade jag fått vänta tills jag kommit hem och det känns sååå långt.

Tänkte bjuda på ett smarrigt recept på pepparkaksmuffins, som iallafall jag tycker hör lite hösten till.


Mjuka pepparkaksmuffins med vit chokladglasyr & lime

4dl mjöl
4dl socker
1tsk bikarbonat
1tsk kardemumma
2tsk kanel
2tsk ingefära
2tsk nejlikor
3dl fil
150g smält smör

Blanda de torra ingredienserna.
Rör i filen och smöret.
Klicka upp smeten i härliga muffinsformar.
Grädda muffinsarna i 15 minuter i 190 grader.

Vit chokladglasyr med lime

25g smält smör
100g vit blockchoklad
Skalet av en liten lime
Bryt ner chokladen i det smälta smöret.
Låt smälta.
Riv i skalet av en liten lime.
Fördela över muffinsarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!