tisdag 19 oktober 2010

Tvättstugan

Här kommer lite bilder ifrån min Tvättstuga som jag lovade.

Som ni ser på en av bilderna så har jag ett tvättnedkast från badrummet våningen ovanför. Tvätten trillar alltså rätt ner i den stora tvättbaljan i tvättstugan om man bemödat sig att öppna luckan och slänga ner den vill säga. Kläderna brukar stanna på golvet i badrummet av någon konstig anledning, men tanken med nedkastet är ju bra. :)

Min pappa kommer ofta med bra idéer och lösningar när han hjälper oss med renovering mm. När vi skulle fixa tvättstugan så kom han med det geniala förslaget att jag skulle ha målad rundstav istället för tvättlina.
Nu blir det inga jobbiga veck som måste strykas bort ifrån kläderna.


Den gamla symaskinen som vi fick från L's farfar hade jag ingen plats för här uppe i huset, så nu får den fungera som mangelbord. Fint och funktionellt!


En mysig burk till tvättmedlet piggar upp den inte alltför roliga sysslan. 
Denna är ifrån Derrière la Porte och är köpt hos 

Det var en liten titt i min tvättstuga. Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska bjuda på för något imorgon.





Ha en fortsatt bra vecka mina vänner!
Jeanette


1 kommentar:

  1. Vad kul att du bjuder på så mycket från ert fina hem :)!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!