söndag 17 oktober 2010

Härliga höst

Säga vad man vill men hösten är nog den vackraste årstiden vi har. Alla dessa färggranna löv som samlas i drivor på marken och som man bara vill göra en stor bautahög av och hoppa i. Fast det var ingen bra idé sa min 6-åring. -Det kan faktiskt ligga Igelkottar i dom. :)

Idag har jag mest hållit till på hemma plan då det är värsta sjukstugan här hemma. Gubben har feber, min mellan tjej kände sig också hängig och hade lite feber och min stora tjej började i och för sig pigga på sig efter att ha fått gå hem tidigare ifrån skolan i fredags då hon frös och kände sig jättematt.
Lilleman hade ont i huvudet nu ikväll så han fick lite Alvedon, men han kändes inte varm.
Jag själv har känt mig lite snorig, hostig och hängig sedan igår morse men "peppar peppar" så har jag klarat mig än så länge. 

Tog mig i allafall iväg på en liten prommis runt Sidsjön tillsammans med góaste mamma.Det är så mysigt att bara gå och surra om allt mellan himmel och jord. Sedan gör det inte så mycket att omgivningen är så otroligt vacker som den är just nu heller. Kunde inte låta bli att ta ett kort på dessa härliga höstlöv.


Höstmysiga kramar
Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!