söndag 31 oktober 2010

Saker från förr

Jag kan inte låta bli att känna en lite speciell lycka när jag får använda samma lakan som min farmor hade, och som hon lade ned tid och omsorg på för att göra vackra med ett monogram med sina och farfars initialer.
I mitt linneskåp finns även broderade lakan ifrån min mans farmor och örngott som min mormor sytt.

Linneskåpet som vi har är ifrån min mans farfar och vart målat gammelrosa när vår dotter skulle ha det som klädskåp. Nu skulle jag vilja måla om det, antingen vitt eller grått men det får bli ett lite senare projekt.


















Jag har också ett fint skåp som min farmor hade och som jag nu förvarar bl a en hel massa virkade och broderade dukar som hon har gjort. Varje gång jag öppnar detta skåp tänker jag på min farmor som jag var hos varje vardag från 6 mån ålder fram tills jag började skolan.
Många fina minnen har jag från min góa farmor....ååå vad jag saknar henne!


Vi har också ett stort skåp som stod i L's farfars hus och var härligt pistagegrönt. :)
På den tiden skulle allt vara avlutat så många timmar har lagts ner på att skrapa färg.
Skulle verkligen vilja måla det nu, men jag vet inte om det är så poppis hos maken.


Tänk vad mycket alla dessa saker har varit med om, man önskar nästan att de kunde tala om allt de vet.
Nu är det upp till mig att vårda dem ömt så att (förhoppningsvis) mina barn också får låta dem följa med i sina liv.

Nostalgiska
Jeanette

1 kommentar:

  1. Härligt att ha möbler med minnen =) Och dom passar även in hos er. Dubbelbonus!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!