tisdag 15 mars 2011

Uppåt väggarna


Alla dessa val.

Tapetfunderingar

Nu när vi håller på och river i badrummet uppe så drar det med sig renovering i hallen uppe också.
Jag är inte direkt ledsen för det. :)
Just nu har vi en hemsk brun plastmatta på golvet där och jag vill nu ha ett ljust golv, om det blir vitmålat eller något annat återstår att se. Ljust ska det bli hur som helst.

Det läskiga trätaket ska få bli vitmålat och fräscht också.
Sedan har jag en liten väggsnutt som jag just nu har en röd fondtapet på men som jag så klart vill byta ut när vi ändå håller på och fixar.
Det jag har bestämt mig för (har inte frågat mannen i huset om det än, hi hi) är att det ska blir något som går åt blått eller turkost.

Den läckra Designers Guild tapeten här ovanför är ju riktigt fin. Kan tänka mig den mot det ljusa golvet, vita taket och de omgivande vita väggarna. 

Hittade jättefina tapeter hos Boråstapeter också.
De är tagna ur kollektionerna Falsterbo och den nya kollektionen Lace.



Hittade lite roligare tapeter från PiP studio hos tapeteroama.



Det är inte helt lätt det här.
Men nu tänkte jag att ni kan få hjälpa mig lite.

Vilken av alla dessa tapeter är DIN favorit?
Eller kan du tipsa om några andra fina tapeter så blir jag superglad.

Vill också passa på att tacka alla er som dagligen tittar in här hos mig, jag blir så glad ska ni veta.

Nu tillbaka till Bygglov. ;)
Kram

4 kommentarer:

  1. Vilka underbara tapeter du har hittat! Jag gillar skarpt den med små fåglar på... Tycker det är underbart med tapeter. Blir sååå stor skillnad på en gång. Nina Cambell har en tapet som heter Bird cage som jag tänker tvinga på min svärmor när hon ska inreda sin nya lägenhet. Den är såååå fin! :0) Titta på Tapetorama så hittar du den.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Oh! Den vänstra pip-tapeten är underbaaaar! Jag vill fixa barnens rum och en fondvägg med den vore najs - men, nu har vi ju en vattenskada så övervåningen är fylld till bredden med källarsaker....

    SvaraRadera
  3. Kusin Vitamin Helena17 mars 2011 09:30:00

    PIP-tapet är en klar favorit här, skulle själv vilja ha den i köket när vi gör om :)

    SvaraRadera
  4. Kusin vitamin Carola17 mars 2011 15:33:00

    Den högra pip tapeten tror jag det är som min kompis har i sitt nya rum. Fast den är gul och jätte jätte fin.
    Annars tycker jag om båda pip tapeterna.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!