torsdag 3 mars 2011

Tjuvstart


Semlor beställda - semlor bakade


Semlor á la Jeanette

Idag bakade jag semlor som min äkta hälft önskat sig ett tag nu.
Jag själv är inte riktigt lika förtjust i dessa skapelser, men med lite modifikation så kan jag få ner en jag också.

Jo jag gillar inte mandelmassan så jag brukar baka mina semlor själv och byta ut mandelmassan mot en liten klick sylt istället.
Helst vill jag ha hjortronsylt men idag hade vi ingen hemma så det fick bli jordgubbssylt istället.

Fick ett bra tips från en av mina studiekompisar om att man kan byta ut den mot vaniljkräm också.
Låter väldigt smarrigt så det ska jag testa nästa gång jag ska äta en semla.
Det är ju bra om man vill låta sina småttingar äta semla som inte innehåller mandel, det ska man ju helst undvika när de är små.




Jag kommer ihåg när jag var liten och skulle få semla, det absolut godaste tyckte jag var florsockret som var ovanpå semlan.

Gillar florsockret nu också, men nu är det roliga att få strö på det med min gulliga ströare från Greengate. :)




Ikväll ska det mysas och tittas på film - The American
Recension kommer imorgon, om jag inte somnar för jag är super trött ikväll. ;)

Min älskling åker iväg till Sälen imorgon för att förbereda sig inför sin nätta lilla skidtur på 9 mil.
Här ligger jag med mina 3 mil i lä, ha ha.
Kommer bli tomt här hemma, men jag ska passa på att mysa med barnen så mycket det går.

Kram kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!