tisdag 29 mars 2011

Sent inlägg


Innergården i Galleria 1891


Mysig kväll med finaste vännen

Har ikväll fått rå om min vän L som är här i Sundsvall i arbetet ett par dagar.
Hämtade henne vid Himlabadet där de hade relaxat och ätit god mat.
Skjutsade henne till hotellet så hon fick checka in och sedan promenerade vi bort till Galleria 1891 för att ta en fika på Innergården.

För er som läser bloggen och inte känner till Sundsvall så är det ett jättemysigt fik och även restaurang som ligger på en, som namnet skvallrar om, innergård.
Det är inglasat ända upp till taket och de gamla husfasaderna från 1890-talet är riktigt läckra.

Vi steppade upp på balkongen, eller vad den kallas för, så vi fick sitta lite avskiljt och prata.
Så härligt att sitta och skvallra lite på tu man hand då vi alldeles för sällan ses.

Snälla L bjöd mig på en kopp Chai-te och en morotskaka och själv drack hon Pepsi och åt världens största kaka. :)
Tack igen L, den var underbart god!



Rikigt smarrigt fika bara så där på en måndagkväll.
Men det får man faktiskt göra när man får besök av en god vän, visst?

Nu ska jag hoppa i säng och drömma om min fantastiskt goda morotskaka som borde vara lite nyttig då den innehåller morot, heh. ;)




Sov så gott!

Den översta bilden är lånad från Innergården's sida som ni hittar till här.

2 kommentarer:

  1. Det var en mysig kväll och precis som du säger är de inte alltför vanliga. Men det kanske blir några till framöver. Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Det ser jag verkligen fram emot ska du veta.

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!