lördag 26 mars 2011

Duktiga faster


Favoritvantarna


Hållbart hantverk

Dessa hemstickade vantar fick jag av min pappas brors fru, min faster alltså, när jag fortfarande bodde hemma och gick i skolan.
De är mina absoluta favoriter när det gäller vantar.
Jag använder dem nästan jämt och det är lite jobbigt när det börjar bli för varmt för att ha tumvantar och jag måste ha fingervantar på mig.

Att de faktiskt fortfarande är hela och fina måste bero på ett gediget hantverk. :)

Min fasters jättefina saker kan ni hitta på Magasin 8 som är en fin hantverksbutik här i Sundsvall.
Om ni vill se mer av det Elaine gör kan ni titta in här.




Jag blev såklart lite kär i det finfina tovade hjärtat.
Jag och hjärtan vet ni. ;)
De söta sockorna skulle passa toppen till lilla mini M.

På schemat idag står förberedelse av efterrätt som ska avnjutas tillsammans med våra goda grannar.
Lite städning så klart och så ska jag gå ut och hälsa på solen en liten stund också hade jag tänkt.

Ha nu en skön lördag!
Kram

1 kommentar:

  1. Tack Jeanette....... kul att vantarna håller men du skulle faktiskt behöva nya.......jag får väl ordna det på nå´t vis.
    Vi (magasin Åtta) har startat en blog och den ska man snart kunna nå via hemsidan. Till o med jag har lyckats skriva ett inlägg där !!!!!!
    Jag ska försöka fota några nya saker och lägga in men min startsträcka är betydligt längre än din.
    Kram från faster elaine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!