lördag 5 mars 2011

Avslöjande sol


Mitt lilla köksfönster


Kök och altan

Nu när solen böjar hitta sig in genom fönstren så syns allt damm så otroligt bra, usch!
Vill bara städa, städa, städa och helst av allt pusta alla fönster.
Men jag vet att det inte är någon mening att ta itu med det nu då det inom snar framtid kommer damma rätt rejält från vägen.

I mitt köksfönster hänger just nu en slags hissgardin som jag har sytt själv av gardinkappa som fanns på metervara och enfärgat tyg som är likadant som kappan.

Har haft den ett bra tag nu och känner ibland att jag skulle vilja byta ut den, men samtidigt så gillar jag den väldigt mycket och trivs med att ha den där.

Hm...jag med min beslutsångest, ha ha.




Började greja lite ute på altanen idag för imorgon är det (om vädret håller i sig ) lunchpremiär där ute.
Jag och barnen har gjort det till en tradition att äta vår första lunch för året på altanen söndagen när det är Vasaloppet.
Det brukar kunna bli våfflor med sylt och grädde.

Förhoppningsvis kommer det lite bilder därute ifrån imorgon.

Men ett par små glimtar får ni redan idag.
Kunde inte låta bli att ta fram kameran när jag höll på fixa där ute. :)





I detta ljuvliga uterum spenderar vi måååånga timmar varje vår-sommar-höst.

Ikväll blir det Melodifestivalen och andra chansen som sänds härifrån Sundsvall.
Min mellantjej hade lyckats se Måns Zelmerlöw härom dagen när de haft skridskogympa vid Nordichallen där evenemanget ska hålla hus. :)

Ha en mysig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!