onsdag 30 mars 2011

Nytt på fötterna


Vackraste pelargonen


Äntligen...

...har jag kommit till skott och planterat om mina Pelargoner.
De har stått nere i källaren i vinter och bara fått en liten skvätt vatten ibland.
Nu på sista tiden har de vädjande tittat på mig, varje gång jag gått förbi dem, och bett om att få lite ny jord kring sina fossingar.

Pelargonjorden hade jag inskaffat för ett bra tag sedan och nya ytterkrukor också.
Förstår inte varför vissa saker ska ta så lång tid att genomföra?

Nu har de i allafall fått lite ny jord och sticklingar har jag också försökt mig på att ta.
Det har jag aldrig gjort förut så jag väntar med spänning och hoppas att jag ska få fler av de praktfulla Mårbacka pelargonerna.






































Tänk vad ljust och härligt det är ute nu på kvällarna.
Ser nu att jag nästan höll på glömma att få lillgrabben i säng bara just därför.
Det känns verkligen inte som klockan redan är tjugo i åtta.

Imorgon ska jag till frissan och äntligen göra något åt min hemska utväxt.
Det är klipp & sling som gäller och det ska bli rysligt skönt.
Vi får se, kanske kanske det kommer bildbevis här imorgon. ;)
Det beror så klart på hur det blir, ha ha.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!