fredag 17 juni 2011

Mänskliga rättigheter + mode = Humanity for all


Bild lånad från Humanity.

Massor med läckra armband


Fler paket

Som jag sa igår hittade jag ytterligare ett paket i min brevlåda.
Det är lite skoj när man nästan glömt bort att man har beställt något och så helt plötsligt dyker det upp när man minst anar det.
Som ni kanske förstår fick jag mitt fina Humanity armband.




Humanity for all grundades 2007 och blandar konst och skriven text med mode.
Mänskliga rättigheter och miljöfrågor är det som uppmärksammas och lite smart tycker jag de är att de använder modeindustrin för att nå ut med sitt budskap.

Att bära ett snyggt armband med text som Freedom, Courage, Live in unity, Believe och Faith känns rätt bra faktiskt.



Idag är det äntligen fredag igen!
Nu får jag känna den där härliga känslan av att längta till fredag och veta att jag är ledig över helgen.
Den har inte riktigt varit den samma när jag pluggade.
Till hösten ska jag försöka få till lite bättre rutiner kring mitt läsande så jag faktiskt kan känna att jag är ledig när det blir fredag eftermiddag för det är en sköööön känsla.

Sjukstuga

Just denna fredagen hade kunnat vara bättre. Fick gå hem igår från jobbet då lilla migränen ville hälsa på.
Vaknade i morse med sprängande huvudvärk, värk i hela kroppen, snorig och lite feberkänning.
Förstår verkligen inte vad det ska vara bra för, suck!
Jag parkerade i soffan idag och har nu provat alla möjliga huskurer plus tabletter man kan tror jag.
Druckit honungsvatten, ätit en smörgås med pressad vitlök samt ätit Alvedon, Eeze och Treo.
Har fortfarande ont i huvudet men inte riktigt lika hemskt som i morse.
Fryser gör jag också, usch!
Så där ja, nu har jag fått beklaga mig lite och tyckt synd om mig själv.
Det tråkigaste med detta är att jag missar en trevlig middag med mina góa studietjejer. Typiskt!!

Stor helg kram från en snorig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!