måndag 13 juni 2011

Ljus och mys


Vackra gjutjärnsljusstakar fyndade i Sthlm.


Regn rusk och innemys

Lite trist med detta gråa tråkväder när mina tjejer nu fått sommarlov.
De var så tjusiga i sina avslutningskläder, men det blev lite kallt och blött.
Min stora tjej har nu gått ur nian och nu väntar nya utmaningar i höst. Hon har sökt in till Realgymnasiet där hon vill läsa djurvård med inriktning Hund. Mycket passande utbildning för min djurälskande flicka.
Lite stolt måste jag medge att jag är när hon kommer hem och visar sina fina betyg också. :)

Min minsta lilla tjej...hm inte så liten längre då...gick nu ur sjuan och nästa år är det betygsdags för henne också. Vet hur pirrigt det är att få betyg då jag nu också har börjat få betyg igen. Men en sak som mina barn ska veta är att jag inte har några krav på att de ska ha toppbetyg. Jag vill självklart att de ska göra sitt bästa och inte strunta i skolan, men man kan inte vara bra på allt och då är godkänt helt okej faktiskt.

Imorgon är det dags för liten kille att ha sin första skolavslutning. Nu har ett år gått i förskoleklassen och det har gått jättesnabbt. I höst blir han en etta gluttare, hi hi.
Hoppas på bättre väder imorgon nu så han slipper stå ute och frysa lillgubben min.

Som tur är köpte jag ett par fina gjutjärnsljusstakar när jag var i Sthlm som vi nu får användning av.
Vi kan också mysa med kudden från Linum som också den fick hänga med mig hem.





































De vita skedarna fyndade jag i den fina butiken Par Courrier som ligger på Karlbergsvägen. Tyvärr hade de inga knivar och gafflar kvar så jag fick nöja mig med dessa godbitar. Jag hade gärna velat ha alla bestick i denna serie för det var verkligen min stil, och vi skulle behöva nya bestick. Skedarna blir fina till servering av gräddfil eller annat smått och gott.

Om ni är i Stockholm i sommar ta er till denna fina butik för jag kan verkligen rekommendera ett besök.





Bilderna är lånade från PAR COURRIER.

Ägarinnan Magdalena Ahlberg var väldigt trevlig och hon är också superduktig på att fota.
Titta in på sidan vettja, www.parcourrier.se ;)


Imorgon tar jag Semester och myser med mina sommarlovslediga barn.

Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!