söndag 5 juni 2011

Det doftar ljuvligt
























Äntligen har jag fått plocka syrener!


En doft av sommar

Just nu är det en fröjd att öppna ytterdörren. Jag möts av en blandning mellan dofterna av syren och viol.
Idag har jag plockat en stor bukett syrener som får stå ute på vår altan.
Nu vill jag börja plantera och greja som aldrig förr, vet inte vart jag har fått all energi ifrån.
Men först ska jag ta och måla mitt projekt som jag köpte färg till för ett tag sedan. Kommer ni ihåg?




På den här bilden ser ni min fina grind som jag ritade efter idé från en annons i en indredningstidning.
Tur jag har en man som är duktig på att snickra. :)

Har fått pyssla en del idag för lillgubben har börjat piggna till nu.
Stora fönstren nere blev putsade och gardiner uppsatta.
Så nu doftar det gott även inomhus.





Nu har det liksom börjat sommarpiffas här i lilla byn. Har ruskigt mycket inspiration just nu så det borde bli gott om uppslag till blogginlägg. :)

Nu väntar jag på att få hämta min äldsta dotter som varit på klassresa till Göteborg.
Det är så tomt när någon av barnen är borta även om jag vet att det bara är över en helg.
Förstår inte hur det ska gå den dagen de flyttar hemifrån, suck!

Jag har ändå haft fullt hus här i helgen då min mellantjej haft en av sina bästa vänner, som flyttat till Örebro, här på besök. Bästa vännerna M & C har såklart också varit med.
De har ätit på Biteline, tältat, varit på Himlabadet, grillat hos C, haft filmkväll och bara myst.
En härlig helg med ett gäng mysiga tjejer...

Nu börjar nedräkningen tills jag ska börja jobba igen.
Skulle gärna ha varit hemma några dagar till, men det ska samtidigt bli skoj att få komma tillbaka till mina härliga arbetskamrater också.
Har ju saknat dem massor!

Men imorgon njuter vi av en ledig dag med massor av sol....hoppas jag. :)
Kram på er mina bloggisar!



1 kommentar:

  1. Hej svejs!!

    Vilka underbart fina gardiner:) Vart har du hittat dom?

    Massor med kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!