söndag 19 juni 2011

Blommor och "skit"

Blommande Rhododendron


Nu blommar det

Det är så härligt med alla fina blommor som nu börjar sprida sig över alla ängar och i rabatter.
Utanför mitt hus blommar nu Rhododendron för fullt.
Pionerna är på gång för första gången på ett par år sedan jag flyttade dem till förmån för vår fina uteplats.

Vi har satt snöbollsbuskar som ska växa upp som en häck ut mot vägen och de blommade från början men har sedan haft några år som de inte har blommat alls.
Nu har de börjat blomma igen och jag är glad.
Lika glad är jag inte åt de små svarta kusar som gillar dessa buskar ännu mer än vad jag gör. Isch!
Brukar få spraya buskarna med såpvatten för att få bort dem, men det är ett evinnerligt springande och sprayande för att de ska hålla sig borta.
Nu är de på plats igen så det är väl bara till att ladda sprayflaskan och ge sig ut på krigsstigen igen.




Snöbollar i juni hör inte till vanligheterna kanske. :)


Storrensning

I helgen har vi varit ganska effektiv. Ja jag har så gott jag har orkat hjälpt till att rensa bland alla våra saker.
(Nu mår jag tack och lov mycket bättre än jag gjorde i slutet av veckan.)
Förstår inte vart alla saker kommer ifrån?
Hur har vi lyckats samla på oss så mycket grejor?

Mycket av det som finns undanstoppat lite här och där är faktiskt sånt som inte har använts på flera år och som nu får åka iväg till soptippen.
Det är ganska skönt att rensa ut ibland, det roliga är ju att man hittar saker som man glömt bort att man har.
Jag hittade några filmer som jag inte har sett, perfekt till en regnig sommardag. 




Några av alla sopsäckar vi fyllt.
Det är skönt att bli av med "skit".

Det tycker tydligen fåglarna också och dumpade sitt på vår altan.
Rackare!!!




Så här "Skitsnyggt" har vi det alltså på vårt soldäck just nu.
Blir till att ta fram skurborsten imorgon när jag kommer hem från jobbet för så där kan det inte få se ut heller.
Undrar just varför de valt att bajsa så där mycket just här hos oss?

Imorgon är det måndag igen och ny jobbarvecka.
Denna veckan blir en kortvecka då det faktiskt är midsommarafton på fredag.
Härligt - men lite läskigt är det allt vad tiden har gått fort, det svischar väl bara till så är det jul igen.

Önskar er alla en fantastiskt fin början på veckan!

2 kommentarer:

  1. Ett tips för att få bukt med fågelskiten är att låta en sån där leksaksplastorm ligga på altanen på natten och när ni inte är hemma. Funkar för husvagnar i alla fall =0) (fåglar är inte supersmarta djur alla gånger...)

    SvaraRadera
  2. Får väl tillägga att du är "skitbra" på att skriva också. ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!