tisdag 28 juni 2011

Äntligen hemma!



Att längta hem

Har suttit på jobbet idag och längtat hem till mina sommarlovslediga barn.
En solig och fin dag som denna känns kontorsjobb helt onödigt.
Jag visste också att min man och lille Mille med kompis skulle åka till mina svärföräldrars sommarstuga och eventuellt ta ett bad. Nu är jag en riktig badkruka men jag hade gärna åkt med och suttit i solen.

När jag kommit hem idag tog jag tag i lite plantering av sommarblommor.
Ja jag vet att det är i senaste laget men bättre sent än aldrig och jag har inte semester förrän i augusti och då är de säkert jättefina. :)
Allt är inte fixat ännu och jag ska inte ha så mycket att sköta om för det orkar jag ändå inte med.
Finns det något som kan ge dåligt samvete är det blommor som torkat eller står och hänger med sina vackra huvuden. Stackarna!
Nej, lättskött ska det vara om man inte har gröna fingrar förstås.




Bakom lyktan skymtar en korg med lite pelargoner, margeuriter mm.
Lätt att bära in om det börjar regna.

Mille planterade några melonkärnor i vår och de har verkligen växt till sig.
Jag planterade dem i en större kruka nu så förhoppningsvis kommer de bli ännu större.
Det roliga är att det faktiskt har varit blommor på dem också. :)
Ni ser plantan i collaget här nedanför i den blå krukan.




Några små pics från vår altan.
Tror jag ska ta och lägga mig där ute i kväll och läsa lite Lantliv och bara njuta av lugnet som infinner sig här i byn på kvällarna.
Kan behövas för imorgon är en fullspäckad dag med jobb, skjuts till träningar mm.


Kvällssoliga hälsningar från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!