fredag 1 april 2011

Myskväll


Kyckling Toast med Chili Aioli


Fredagsmys med familjen

Ikväll har vi mumsat i oss Kycklingtoast med Chili Aioli.
Hittade ett recept på den fina bloggen Kryddburken som jag testade ikväll.
Hade dock inte beställt chilisåsen som ska vara till aiolin utan fuskade och köpte en Chili aioli på affären.
Tyvärr var det inte så mycket smak på den.

Blev lite sugen på att beställa E'lidas chilisås för att göra en egen aioli då jag skulle tro att den blir bra mycket godare än den köpta.
Annars var det jättegott och jag kan varmt rekommendera er att testa om ni är sugen på något gott i helgen. ;)



Stolt mamma

Det är jag det!
Igår var mina tjejer på Idrottsgalan som deras skola anordnar varje år.
Där avnjuts det en trerätters middag som serveras av lärarna.
Det är också prisutdelning till de elever som har varit med och placerat sig bra i olika idrottstävlingar (de går på en idrottsinriktad skola).

Varje år delas det också ut ett kamratpris till en elev i varje årskurs.
Båda tjejerna kom hem med varsitt pris i år, ett för åk 7 och ett för åk 9.
Måste erkänna att jag blev lite fuktig i ögonen när de kom hem och visade sina fina priser igår kväll.
Det värmde i mammahjärtat ska ni veta och jag tycker det är okej att få vara lite extra stolt och glad.

Har ni förresten blivit lurade något idag?
Jag har klarat mig undan hela dagen faktiskt, inte ett enda skämt har jag gått på....tror jag iallafall. :)
Gillade Mittuniversitetets skämt om att de upptäckt att Silverfiskar stoppar åldrandet.
Det var visst någon professor, Molle Kühl, som upptäckt det, ha ha.
Om någon vill läsa hittar ni artikeln här.

Ha en fortsatt skön helg mina vänner!
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!