söndag 10 april 2011

Happy Birthday!


Vår söta lilla stora tjej blev 14 år idag.


För 14 år sedan...

...åkte jag och min man in till Sundsvalls sjukhus för att genomföra ett planerat kejsarsnitt.
Vår lilla "skruttunge" ville inte vända sig utan satt med rumpan före. :)
Kommer ihåg att det kändes lite konstigt att veta att nu ska vi åka till sjukhuset och inom några timmar kommer vi få se vårt andra barn.

Vår Maja såg dagens ljus den 10:e klockan 11:12.
Ganska lätt att komma ihåg den kombinationen, 10, 11, 12.
Det var en bestämd liten dam de plockade ut och hon fick full pott av poängen de får när de är nyfödda.

Hon mådde så bra så jag fick henne till mig direkt, och det var så klart en underbar känsla när de la henne bredvid mitt ansikte och jag fick "snusa" på min lilla tös för första gången. 

Idag fyller hon 14 och har blivit en stor tjej som fortfarande är väldigt bestämd. ;)
Hon är en fotbollstjej som gillar att baka.

Baka gillar även jag och dagen till ära har jag gjort en chokladtårta enligt önskemål från födelsedagsbarnet.




Receptet hittade vi i den nya tidningen Lantliv Mat & Vin.

Den blev riktigt god, men väldigt väldigt mäktig.
Jag tog så klart en "vanlig" tårtbit men orkade inte äta upp den.
Hur ofta händer det, hi hi. :)





Tårtbottnarna är chokladkaka och mellan dessa är en chokladkräm med mörk 50% chokladkräm.
Utanpå tårtan är en försvinnande god vit chokladkräm.
Tårtan dekorerade vi med björnbär och några vackra blommor.
Blommorna var inte ätbara så dessa togs bort innan vi högg in på tårtan.

Nu är vi mätta och belåtna och börjar ladda på nytt inför nästa födelsedag som kommer måndagen den 18:e april.
Då fyller vår lille kille 7 år.

Han har önskat sig en Goomba tårta så vi får väl se om jag lyckas trixa till en sån.
För er som inte vet vem Goomba är så är det den bruna svampliknande figuren i Super Mario.


Kramar i massor till er alla från

1 kommentar:

  1. Såg gott ut. Var säkert minst lika gott. Ett recept på denna önskas.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!