tisdag 26 april 2011

Äggmålning



En Annandag

Då maken har jobbat/jobbar hela påskhelgen så passade vi på att, igår när han var ledig på dagen, måla lite ägg.
Kreativiteten var stor kring bordet och det hamnade färg både här och där. :)

L gjorde ett Crystal Palace ägg till min brors stora glädje.
Stortjejen målade en liten mus.
Två färgglada kycklingar blev min mellantjejs bidrag och lille M gjorde en liten gul söt kyckling och ett väldigt färgglatt ägg.






































En rolig stund fick vi tillsammans och det är inte helt lätt att förstöra dessa vackra små konstverk nu.



En liten varning

Tvätta ALDRIG många skor med lååååånga snören tillsammans!!!





Jag höll på ramla baklänges när jag öppnade tvättmaskinen och skulle ta ut tygskorna som blivit tvättade.
Kan ju säga att det tog en stund att få upp alla dessa knutar, fniss.





Nu är de iallafall uppknutna och skorna kan användas.
Man lär så länge man lever sägs det ju, och nu har jag fått lära er något också. ;)


Ha en skön dag idag my friends!


2 kommentarer:

  1. Haha, det ska jag komma ihåg ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha....detta har jag oxå fått lära mig den hårda vägen....
    Numer knyter jag en dubbelknut på dem innan jag kastar dem i maskinen ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!