lördag 16 april 2011

Blomsterpiff


Små solstrålar


Lite piff i krukor och lådor

Nu har blomlådorna på framsidan fått det gamla granriset utbytt mot lite nya små söta Penséer istället.
Tyvärr ser de lite ledsna ut så här direkt efter plantering men jag har tagit några bilder ändå så ni får se.



Blå och vita vårblommor fyller nu våra vita blomlådor.
Det blir sån härlig känsla när man har lite blommor på trappan och i lådor.
Vårkänsla skulle man kunna säga. :)
Den har jag tjatat om mycket nu, men det är ju så häääärligt med vår!




På vår trappa har jag en ljuslykta och en liten vit Pensée i en vit kruka med hjärtan på.
Japp, det måste finnas hjärtan ute också. ;)



Nu har det pysslats lite ute så nu är det dags att ta tag i röran här inne också.
Blir till att gå ett varv med "snabeldraken" och svabba av lite så jag kan ta det lugnt resten av kvällen.
Förresten jag kanske ska baka lite också, för min minsta lilla skatt fyller ju som sagt 7 år på måndag och gästerna vill väl ha lite gottigotti kan jag tro.

Fortsätt njuta av den underbara helgen för det tänker jag göra!

2 kommentarer:

  1. Underbart att våren äntligen är här! Jag har fått så mycket vårkänslor i kropp och knopp idag så att hälften vore nog...

    SvaraRadera
  2. Visst e det underbart att äntligen få sätta ut lite blommor och göra det fint runt huset:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!