måndag 18 april 2011

Hipp Hurra!!


Lillkillen fyller 7år idag


Det är en stor dag idag

Åtminstone väldigt stor för en av oss i familjen. :)
Den är självklart stor för oss andra också som för 7 år sedan fick världens underbaraste lille son/bror.

Han ville nog egentligen stanna kvar hos mamma och ligga och gona sig i magen för han väntade hela två veckor, och om han inte hade mått lite dåligt så hade han säkert legat kvar där än, ha ha.

Jag hade haft små värkar under någon dag och på kvällen tog de i lite mer. Men jag kände ju att det inte var så starka som de borde vara för att något skulle vara på gång.
Kunde inte slappna av och sova så tillslut bestämde vi oss för att åka in för att kolla läget och kanske se om jag kunde få något så jag fick sova en stund.
Klockan var då ca 1:30 på natten.

När de började lyssna på hjärtljuden så märkte de efter en stund att vår lilla parvel var lite "slö".
Han reagerade inte på att de knuffade på honom eller att de la en dosa med ett högt ljud mot magen.
Då ville de sätta ett CTG i huvudet på honom och det gjorde så klart att de tog hål på hinnorna.
Ja så körde förlossningen igång på riktigt då.

Skönt tyckte jag som var ganska less på att gå omkring och vara stor och otymplig.
8:53 såg vår lille plutt dagens ljus och han var såklart den sötaste lille kille vi hade sett.

Nu ska vi snart hugga in på Goomba.
Vi väntar bara på Mormor, Farmor och Farfar och Morbror J, Moster E och lilla Mini M.
Morfar är redan på plats, han var nog sugen på tårtan. ;)



Tvättkorg

Kommer ni ihåg att jag var så sugen på att köpa mig en rosa tvättkorg från Rice?
Igår var jag en sväng in på Rusta och gissa om jag blev glad när jag såg den här!



Den fick såklart följa med mig hem och har redan invigts i tvättstugan.
Fungerar perfekt!

Sedan gjorde det inte så mycket att den hade ett bra pris också.
49:- kostade den och den finns i flera olika färger att välja på.



Imorgon åker jag och lille M till Gävle på vår lilla tripp.
Ska bli jättemysigt att åka iväg bara vi två faktiskt.
Vi får se hur mycket jag hinner med att blogga på resan, annars kommer en rejäl uppdatering när vi kommer hem igen.

Kram på er alla söta!

Bilder lånade från Rusta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!