tisdag 26 april 2011

Uppe!


Nya fina hyllan uppsatt


Ordning och reda

Vad skönt det var att få undan alla böcker, papper mm från golvet.
Nu är det äntligen lite ordning på allt, så nu hoppas jag att jag kommer trivas i min "nya" plugghörna.
Jag har nu flyttat skrivbordet så det står mot väggen istället, trots att det enligt Feng shui inte ska vara bra att sitta med ryggen mot dörr eller fönster.
I mitt fall blir det nästan mot ett fönster men jag har bra uppsikt över dörren så det kanske väger upp det dåliga.





Ha ha ha, ser nu på bilden jag laddade upp att min stol är trasig.
Måste genast fixas. ;)
Funderar fortfarande på om jag ska ta och måla stolen.
Vet bara inte riktigt om jag vill ha den vit eller svart.
Någon som har någon bra idé??





Pennfodralet talar verkligen om det jag vill uppnå nu - Ordning och reda.
Tycker det är synd att vi inte har den butiken här i Sundsvall, vi som har nästan alla andra butiker här numer.
I Sthlm säljer ju Åhléns Ordning och redas saker, det borde dom kunna göra här också tycker jag.


Nytt projekt

Idag har jag varit och inhandlat lite färg.
Vet att jag har lite annat som egentligen ska målas först - den där lådhurtsen ni vet, den har fortfarande inte blivit målad.
Tror det var dumt att ställa ner den i källaren för nu glömmer jag bort den hela tiden.
Kanske får ta tag i den först innan jag påbörjar mitt nya projekt.

Vad det är tänker jag faktiskt hålla lite hemligt ett tag.
Men en sak kan jag i allafall avslöja och det är att det inte var vit färg jag köpte. ;)

Valde också ut en tapet till min mamma också som hon ska ha på ena väggen i hallen.
De som bodde i hennes lägenhet innan hade tagit bort väggbiten ovanför dörren så det var öppen upp till taket. Nu har hon fått dit riktiga dörrfoder in till både kök och vardagsrum men då blev det lite fult ute i hallen där det nu inte finns någon tapet ovanför dörrarna.
De övriga väggarna har hon ljusbeige och den tapeten vi valde ut har en ljusbeige botten med vitt mönster.

Bilden nedan är dock mörkare för att mönstret ska synas lite bättre.
Men tänk er samma tapet men ljus ljus beige och det vita mönstret - mjukt och lite romantiskt skulle jag vilja säga.


Bild lånad från tapetorama


Detta är en ny tapet som heter Lace och kommer från Boråstapeter.
Den med grå botten är också jättefin och nu börjar jag nästan fundera på den istället för någon av de roliga med blommor eller fåglar som jag ett tag var inne på till vår hall.
Hm...varför ska det finnas så mycket snyggt?!!

Tur det är ett tag kvar tills hallen ska tapetseras, jag hinner väl ändra mig flera gånger till om jag känner mig själv rätt. ;)


Nu är det dags att krypa ner i snarklådan.

Sovgott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!