torsdag 21 juli 2011

Mmmmm - Mums!


God middag tillagad av min man.


Födelsedagsmaten

Igår lovade jag er att ni skulle få se vad jag fick för mat på min födelsedag.
Jag bjöds på Creamy Chicken Bacon som smakade fantastiskt gott.

Här kommer nu det utlovade receptet också...

Creamy Chicken Bacon

1 kg kycklingfilé
5 dl vispgrädde
4 stora champinjoner
1 gul lök
4 soltorkade tomater i olja
2 tsk dragon
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 paket bacon

Sätt ugnen på 225 grader. Skiva champinjonerna, finhacka löken.
Knaperstek bacon och tillsätt sedan champinjonerna. Stek tills champinjonerna och löken får en fin färg, ca 5 minuter. Tillsätt de strimlade soltorkade tomaterna.
Häll över vispgrädden och låt puttra ihop några minuter. Krydda med dragon, salt och peppar. Putsa kycklingfiléerna, dela dem i två delar på längden och lägg dem i en smord ugnsform och häll över den goda såsen. Baka i ugnen ca 30 minuter.
Servera med valfritt tillbehör!

Om man inte gillar dragon kan man kanske byta ut den mot lite timjan som jag tror skulle passa finfint i just denna maträtt.

Ät & njut





Shopping

Fick som ni vet lite presentkort och pengar igår så idag trippade jag iväg in till stan på lunch för att kika om jag skulle hitta någonting fint.
Det gjorde jag så klart. :)

Jag köpte ett Efva Attling halsband som jag nu kan säga är både från min pappa och min mamma.
Provade halsbandet jag hade önskat mig också, det med silverringen på det svarta läderbandet, men den kändes inte riktigt helrätt just nu. Vi får se om jag kanske slår till på det senare, jag fick ju faktiskt fler presentkort.






Bild lånad från Efva Attling



Jag hittade någonting mer också men inte på samma affär, vad det är får ni se imorgon. ;)
Kan säga så mycket att jag inte kommer lägga min tänkta beställning till provrummet.


Ha en härlig torsdagkväll!

1 kommentar:

  1. Presentkortsshopping är nästan den bästa shoppingen jag vet faktiskt! Underbart halsband för övrigt, Efva kan sina saker!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!