tisdag 12 juli 2011

Inne och ute...

Bild lånad från lindex.se.



...eller ut och in.

Något som är rätt "inne" just nu är långklänningar.
Jag har länge varit sugen på en själv då de ser så fantastiskt sköna ut.
Idag kilade jag in på Lindex och hittade denna svarta, långa och härliga klänning som jag snabbt provade då jag hade lite bråttom, hade bestämt träff med en tjej som jag skulle köpa lite skolböcker av.
Så fort jag fick på mig klänningen så kände jag att denna bara måste jag ha, tänk vad härlig att dra utanpå bikinin och fin med flipflops eller sandaler till. Eller med högklackat och några fina smycket till så är man riktigt festklädd.

Köpte den som ni kanske förstår och gick sedan tillbaka till jobbet där jag skulle träffa en liten gullig tjej som hade några av alla de böcker vi ska ha inför nästa termin.
När jag kommit tillbaka till min plats och de övriga skulle iväg ut på lunch så började svarta moln välla in över staden. Det tog inte lång tid förrän regnet formligen öste ner och det blixtrade och dundrade nästan samtidigt.
Utanför vårt kontorsfönster försökte bilarna ta sig fram i vattenmassorna. För vissa gick det bra men flera stycken blev stående och kunde inte starta bilen igen. 





Helt plötsligt känner jag att min tunika känns väldigt konstig på ena sidan.
En massa lappar som sticker ut.... 
Åååå NEJ, jag inser nu att jag har lyckats ta på mig min tunika ut och in efter klänningsprovningen.
Såååå otroligt pinsamt!
Så om någon har sett en tjej med kläderna ut och in idag så är det garanterat mig ni har sett, fniss.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!