måndag 4 juli 2011

Lite piff och pesto


Min kökssoffa just nu.


En duk?

Jo det är faktiskt en duk som jag tog och la på vår kökssoffa.
Jag har haft så svårt att bestämma mig vad jag ska ha för tyg på vår soffa. 
Men så plötsligt hände det! Jag såg den vita virkade duken när jag höll på och stökade på övervåningen idag och då såg jag ju att den skulle passa helt perfekt istället för ett tyg.

Sagt och gjort, nu ligger den där och det blev väldigt lantlig känsla.
Tog fram ett par gamla örngott också för att matcha den virkade duken - Perfekt!


Att vara livrädd

När jag hade burit upp vår damsugare till övervåningen idag kom Maja gående och precis när jag startar den skriker hon i högan sky.
Först förstod jag inte vad det var utan trodde hon blev rädd för damsugaren men sedan såg jag att hon pekade på golvet och där var den....en bauta geting!
Jag lovar att den var minst 5 cm lång - eller den kändes så stor i allafall.

Maja öppnade fönstret för att den skulle kunna flyga ut, men när jag petade på den med damsugarmunstycket så traskade den bara vidare på golvet.
Den kunde uppenbarligen inte flyga stackarn.
Fast jag var ju inte mindre rädd för den för det, så jag tog och bonkade på den med damsugaren tills Maja säger åt mig att sluta.
-Mamma, det räcker nu. Den lever inte längre, du har ju delat den på mitten!

Ha ha ha, denna rädsla! Nåja, den fick bli uppsugen tillslut och nu går jag och sneglar lite på snabeldraken och funderar på om getingen kanske kan leva ändå och komma utkrypande för att hämnas på mig. 
Jag får nog ta och byta påse på den innan den åker in i städskåpet igen så jag kan sova lugnt inatt. :)

Fina fisken



Provade mig fram i köket idag och jag blev väldigt nöjd med resultatet.
Tänkte att jag skulle dela med mig till er för middagstips brukar alltid vara välkomna.



PESTOFISK

Fisken (vitfisk) läggs i en ugnsform och kryddas med salt och peppar.
Därefter klickade jag på röd pesto och bredde ut över fisken.
Mängden pesto är en smaksak.
In i ugnen i 200 grader tills fisken ser klar ut.

Till fisken gjorde jag sedan en Fetaostcréme som jag hittade recept på i en gammal Blossom tidning.

FETAOSTCRÈME

2 dl matlagningsyoghurt
150 g Fetaost
1 msk olivolja
2 tsk honung
1 klyfta vitlök, riven
1 tsk timjan
1 tsk salt
1 krm peppar

Mosa ihop matlagningsyoghurt med fetaost, olivolja, honung, vitlök och timjan. 
Smaka av med salt och svartpeppar.


Smaklig måltid!

I morgon är det arbetsdag igen men det känns faktiskt helt okej.
Har varit jätte härligt att få vara ledig idag och jag börjar längta tills jag får min "semester".

Nu ska jag ta och lägga fram lite kläder inför morgondagen för jag hade tänkt ta cykeln till jobbet imorgon.
Känner mig lite konstig i halsen just nu, men jag har inte ont iallafall.
Så jag får hoppas att det inte är någon förkylning på gång  nu igen för jag vill verkligen cykla imorgon.


När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra. 
Nalle Puh

En sak är säker och det är att imorgon är en helt ny dag med nya möjligheter.
Let's catch them together!


1 kommentar:

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!