lördag 16 juli 2011

Det doftar bak


Tant Jeanette's småkakor :)


En innedag

Här doftar det gott av nybakat just nu.
Fick för mig att jag skulle baka lite inför min stundande födelsedag som infaller nästa vecka..
Fyra sorter hann jag med innan jag kände att jag faktiskt skulle ta och göra någonting annat också.
Så nu har vi renbäddade sängar, avtorkat badrum och lite smaskiga småkakor.




Det blev kolakakor, kanelkakor pastellkrämskakor och ökensand.
Mums!

Jag har världens bästa!


















Lite konstig är hon allt min kära mor.
Idag ringde hon mig på förmiddagen och sa att hon inte hade något att göra hemma så hon tänkte komma hit och göra mig lite sällskap och putsa några fönster.
Så idag har jag alltså fått flera fönster putsade samtidigt som jag själv har stått i köket och bakat.
Mellan varven har vi suttit och pratat, druckit kaffe och ätit småkakor precis som ett par tanter på kafferep.
En supermysig dag med andra ord!


Vart är melonerna?

Mille's melonplanta bara växer och växer och får några fina gula blommor ibland.
Tyvärr får vi nog inga frukter på den som det ser ut.

Mina pelargoner är nu översållade av vackra ljusrosa blommor.
Känner mig så nöjd att jag vågade testa om det gick att övervintra dem.





Nu är det dags för lite lördagsmys!

Vi ses!

1 kommentar:

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!