söndag 10 juli 2011

Fia med knuff


Här knuffas det för fullt


En omgång om dagen

Tror faktiskt det blir minst en omgång Fia här hemma nu varje dag.
Hela familjen har någon form av fanatisk vinnarinstinkt så skadeglädjen är stor varje gång någon blir knuffad.
Eller knuffad är synd att säga, här tjongas pjäserna iväg över bordet. Det är tur de är ganska stora och gjorda av trä.
En omgång kan ta vääääldigt lång tid för ingen ger sig i första taget.

Som tur är så är ingen av oss långsur, annars skulle vi aldrig kunna spela Fia tillsammans.
Min älskade make har fått "träna" på att spela Fia utan att kasta alla pjäser omkring sig och gå elak därifrån om det inte går hans väg.
Nu har han faktiskt blivit jätteduktig på att förlora, ha ha ha ha ha! ;)

Jag skrev ju att Hela familjen spelar Fia och det är faktiskt sant.
Se själv...




Finaste bilden som Matilda tog igår på Mille som har skoj med bästisen Freja.

Fiaspelet kommer ifrån Serholt och är köpt hos Village för en herrans massa år sedan.
Gillar de stora pjäserna med de härliga färgerna.
Duken fungerar också som en påse till tärning och pjäser när man inte vill ha spelet framme längre.

Nu ska jag ta och "knuffa" min lilleman i säng, och mig själv också för den delen.
Imorgon är det jobb som gäller och nu är det bara tre veckors arbete kvar tills jag får lite ledigt.

"Knuff" på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!