torsdag 28 juli 2011

Lite roligare att betala räkningarna...eller?















Bild lånad från seb.se

Halloj!

Här har vi riktigt härlig sommarvärme, men jag har såklart suttit inne på jobbet hela dagen. :(
Men imorgon är det sista dagen innan jag blir lite ledig innan skolan drar igång igen.
Det ska bli såååå skööööönt! =oD

Har precis roat mig med att betala räkningarna för den här månaden.
Jag tror nog aldrig jag kommer kunna tycka det är riktigt skoj att betala räkningar men den här "appen" som SEB har kommer definitivt göra jobbet lite enklare.
Har precis suttit och knappat in alla räkningar och det är ju några stycken som det ska skrivas in OCR-nummer på.
Med denna finurliga applikation, som både finns till Android och iPhone, så kan man enkelt klicka på en liten kamera och sedan scanna in ORC-numret. Hur genialt är inte det?!!
Plopp så hoppar post/bankgiro-nr upp och det är bara till att fylla i belopp själv. Till och med datum läggs in automatiskt.
Me like!

Det finns också en funktion som med hjälp av GPS hittar närmsta bankomat, perfekt så här i semestertider så man slipper irra runt och leta i en okänd stad. :)




Tror jag ska ta och fundera ut en idé till en ny app, det måste ju finnas hur mycket som helst som inte redan är upptäckt.
Ni har väl inte missat www.telia.se/appmiljonar? ;)


Nu är det dags att börja förbereda inför helgen för då ska jag få träffa finaste vännerna som jag saknar så otroligt mycket.
Åååå vad jag längtar! <3

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!