söndag 24 juli 2011

Efter regn kommer solsken





Äntligen tittar solen fram igen!

Hela natten och morgonen har det "skurat" här. Vaknade av härligt smattrande på taket.
Tyvärr gillar inte mitt huvud detta lågtryck så både igår och idag har jag en mysigt tryckande huvudvärk, usch!

Nu har iallafall regnet tagit en paus och solen tittat fram lite.
Passade på att ta med mig kameran ut för att testa fota lite och prova lite olika inställningar.




Det blir tyvärr inte så mycket äpplen på vårt gamla träd i år ser jag.
Gammel trädet skulle verkligen behöva en rejäl beskärning.




Bär kommer vi däremot att få en hel del av.
Hallonen börjar mogna nu men som ni ser så har rödvinbären en bit kvar.




























Små diamanter i vår trädgård!
Här är lite spår av regnvädret som uppehållit sig här i lillabyn hela helgen.

Jag tycker det är mysigt med regnväder men nu längtar jag faktiskt efter solsken igen.



Tänk vad en ganska oansenlig gul blomma kan bli intressant på nära håll.
Ser ni den lille gynnaren på blomman i bilden längst ner till höger? ;)


Nu ska här förberedas för lite fika för snart får vi besök av min Lillebror med fru och lilla mini M.

See yaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!