lördag 15 januari 2011

The Secret


Bild lånad från Adlibris.

Har du inte upptäckt hemligheten än så ger jag dig ett gott råd, läs denna bok!
Den handlar mycket om tankens kraft och hur man kan skapa välstånd, både när det gäller hälsa, pengar, relationer mm.

Jag har min bok - min "bibel" numer- liggande bredvid sängen.
Ibland tittar jag inte i den på väldigt länge och under vissa perioder dagligen.
Inbillar mig att jag läser den när jag som bäst behöver det. Då brukar jag slå upp boken på måfå och läsa just det uppslaget. Det ger mig alltid en bra känsla och det är bra att bli påmind om hur man ska tänka för att dra till sig just det där man vill ha/uppnå precis just då.

Vart tog glidet vägen???

Idag fick jag och min vän A en liten vallakurs av min alldeles egna vallaexpert.
Inte helt lätt det där med vilken valla man ska ha, och framför allt om och när man ska rengöra skidorna.
Det absolut enklaste vore ju att ha ett par skidor för för kallt före, ett par för varm osv osv.
Fast då måste jag vinna på LOTTO först så vi har råd för alla skidor, och så måste vi kanske bygga ut så vi får plats med dom.
Eller så kanske jag skulle bygga en egen vallabod till älsklingen och köpa alla vallor som finns, men han måste ju ha tid att fixa skidorna när jag får lust att åka också...hm...kanske inte helt ultimat ändå.
Kanske man kan hyra in en alldeles egen vallakille som inte gör annat än vallar mina skidor så de alltid är tiptop när jag vill iväg??

Nej, jag får allt ha mina gamla skidor kvar och lita till min älskade makes kunskaper och helt enkelt anpassa mina skidturer efter hur han kan fixa skidorna till mig.
Han är faktiskt helt underbar, brukar valla skidorna på morgonen ibland innan han åker till jobbet.
Alltså gör han det vid 4-5-tiden på morgonen. Kärlek!!





Bild lånad från Pölder sport

Just idag hade jag inte tur med mina skidor. Det högg som bara den och i utförsbackarna fick jag staka för att jag skulle få upp någon fart. 
Började fundera på om jag glömt glidet kvar vid bilen.
Det enda som fanns under skidorna var en massa snöklumpar som jag fick skrapa bort när vi skulle åka hem, såg i allafall inte till något glid, hi hi.
Ja ja, han kan ju inte alltid lyckas mitt skidproffs. ;)

Nu är jag nyduschad och ska strax iväg till våra fina grannar på middag.
Snällt att de offrar sig när vi inte har någon mat hemma. :)
Vilket vi egentligen har, men L funderade på vad vi skulle äta och muttrade något om att vi inte hade någon mat hemma så A tyckte nog synd om oss och bjöd över oss på middag.
Vi har alltid så otroligt trevligt när vi träffas, så vem kan säga nej till den inbjudan. ;)

Idag tänker jag lite extra på min låtsaspappa som skulle ha fyllt 63år idag.
Det är snart 2½ år sedan vi miste honom i en oförberedd hjärtinfarkt, men det känns som att jag ibland inte riktigt har förstått att han är borta. 
Saknaden är så enormt stor! <3

Imorgon är det söndag och då får jag besök av min bff L med man ifrån Östersund. Jihooo!!

Krameli kram
Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!