söndag 2 januari 2011

Skrivbord och grodor


Har som ni ser börjat fixat och donat med min skrivbordshörna.
Det ska till lite mer saker, bl a så har jag en ful lådhurts som jag ska måla och snitsa till lite.
Sedan ska det få komma upp lite fint på väggarna för att göra platsen lite mer inspirerande

Jag plockade bort allt som fanns i hörnet, för det finns väl inget bättre än att utgå från ett helt tomt och vitt utrymme när man ska inreda - men just nu ser det lite väl kalt ut måste jag medge.

Tror jag ska köpa mig ett fint doftljus och kanske någon växt av något slag.
Jag ska ta hem min fina Buddha som jag har på jobbet just nu, så han får fortsätta finnas vid min sida när jag arbetar.

Ett talesätt som jag kommer att tänka på när det gäller arbetsplatsen är "Svälj den fetaste grodan först".

Bild lånad från amuletten.net

Detta kommer ifrån de gamla Indianerna i Nordamerika och betyder att när vi har uppgifter att göra under en dag, så har vi en tendens att skjuta upp det jobbigaste och göra lättare uppgifter först. 
Det är helt naturligt och mänskligt - men det jobbiga finns då i bakhuvudet under hela dagen och tar energi.
Om du istället tar det jobbigaste först - sväljer den fetaste grodan först - så kommer dom andra kännas lätta

Du spar energi, dagen blir roligare, livet lättare.

Nu ska jag ta och svälja en superduper padda som ligger nere i min tvättstuga - manglingen, ha ha.

Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!