fredag 14 januari 2011

Fredags fix


Äntligen fredag, och ledig som jag är idag så har jag haft tid att städa lite och piffat.
Här ser ni min blomkudde på plats i soffan också.

Trevligt besök

Idag har jag haft besök av min svägerska och min guddotter, mini M.
Det vart en trevlig stund och vi hann med både lunch, kaffe och lek.

Jag gjorde - fredag som det är - en pizzagratäng som jag bjöd på.
Lätt som en sockerplätt!

Stek bacon och lägg i en ugnsform.
Häll på krossade tomater och strö riven ost över.
Lägg på skivade tomater och strö över oregano.
In i ugnen på 200 grader tills den har fin färg.
Voila! LCHF-pizzan är klar!

Smakar lite som Calzone faktiskt. 
Senare ska familjen få smaka och det ska bli spännande att höra vad de tycker.



Tog ner en korg som jag har haft uppe i "skrubben" som jag sedan la alla våra filtar i.
Dessa brukar annars ligga utspridda överallt, men nu hoppas jag att de kan få komma tillbaka till korgen efter användning.
Plockade också fram ett rödrutigt täcke som lilla mini M kunde sitta och leka på.




Avslutar med lite krispiga tulpaner och en vacker orkidé och önskar alla fina bloggläsare en skön fredagkväll!
Själv ska jag titta på Let's dance och äta något gotti gotti.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!