söndag 23 januari 2011

Fler små kloka tankar

bild lånad från tv4.se.

Nästan hela familjen gillar den sköna serien Solsidan.

Smart liten son.

I eftermiddag konstaterar min lilleman att ikväll är det Solsidan på TV.
Sedan säger han -Nu kommer ni säga Jaaaaa vad bra, men det tycker inte jag att det är.
Varför då, undrar jag förvånat.
Då svarar han...
-Joooo för de säger så mycket fula ord som man inte ska säga, och jag vill faktiskt inte höra sånt!

Nu brukar han inte få se det heller då han ska sova vid den tiden, men reklamen har han lyckats se i allafall och bildat sin egen uppfattning.
Jag måste medge att det var lite skoj att han gjorde den bedömningen alldeles själv. :)

Det blev ett kort litet inlägg idag då det har varit fullt upp med allt möjligt.
Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter väntar oss.

Varför inte göra någonting helt oväntat en dag (eller varför inte flera) nästa vecka?
Prata med en främling.
LE mot alla du möter på vägen till jobbet.
Ge så många komplimanger du kan mm mm.
Känslan när du mottar all glädje tillbaka är fantastisk.
Prova vettja!!! ;)

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!