fredag 3 december 2010

På besök hos min far

I söndags när vi besökte min pappa så passade jag på att ta några foton ifrån hans relativt nyrenoverade hall.
Tyvärr hade jag bara iPhonen att fota med, så ni får ha lite överseende med de mörka gryniga bilderna.

Det första som möter en när man kommer in är denna underbara fondvägg.


Tycker den vita fina dörren gör sig så bra med denna lite utstickande tapet och det mörka golvet gör att det inte ser för vitt ut. Jag gillar ju som ni vet vitt men min pappa var lite orolig att det skulle bli för mycket då jag sa att han skulle ha vita tapeter till denna fondtapet.
Mycket för att golvet är så mörkt och även för att hans egen designade hallbänk och garderobsdörr är mörkt mörkt grå. Om han hade valt en ljust grå färg på tapeten tror jag att det hade blivit lite "rörigt".


Som ni ser har han satt belysning bakom spegeln som blir en riktigt häftig effekt.
Syns kanske inte jättebra på fotot om man inte vet om det.
Läckert med de högblanka luckorna tycker jag.

Belysning är något som lätt glöms bort i inredning, men det är något som kan förändra ett helt rum.
Pappa har fattat detta och fällde in LED-lampor i taket i en cool cirkel.


Han satte också dimmer på belysningen så det finns både städljus och mysljus nu.

Sedan är ju min pappa lite kul för om han ser något som han tycker ser snyggt ut men som kostar lite för mycket så är han inte sen att prova göra det själv.
Han lyckas alltid få till det bra och oftast även snyggare än förlagan.

Nu när han höll på med renoveringen av hallen så hade han sett en trädsiluett med belysning bakom som han gillade skarpt.
Vad gör då min händige pappa....jo han gör ett egendesignat träd som han sätter ljusslang bakom som han till och med kan ändra färg på.
Målar det i den mörktgrå färg som han har på hallbänk och garderobsdörr för att det ska passa in.
Kan bara säga att det blev skit snyggt!!


Nu är det snart dags för lite mys i soffan med familjen men 
vi ses imorgon igen!

1 kommentar:

  1. Jag gillar trädet skarpt. :) Duktiga, händiga morfar<3

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!