torsdag 30 december 2010

Mattan klar

Nu har jag virkat klart min vita matta.
Men jag är så himla otålig så när jag hade virkat en bit på den så såg jag ett turkost garn som låg och flinade åt mig där i stickkorgen.
Vad gör jag då tror ni?! Jo jag tar och stickar en disktrasa av det, ha ha!
Sedan fortsätter jag med min matta men sitter och tittar lite i garnboken ni vet.
Jaha ja - Då bidde det en virkad korg också.

Men nu äntligen har jag gjort klart mattan och tänkte att jag skulle visare er den här imorgon.
Då får ni säkert se min lilla korg också. ;)

Nu har jag varit iväg och inhandlat lite mera garn för stora M vill ha en tubhalsduk.
Kommer på nu att det hade varit fiffigt att sticka den på rundstickor men jag äger inga sånna, typiskt.
Men jag får väl sy ihop den så blir det säkert bra ändå, eller vad tror ni?

Garnet hon valde var detta gråa från Kitten Mohair.


Passade på att köpa lite åt mig själv också för jag är så sugen på att testa göra något liknande denna från Love Forever.


Jag har köpt ett grått garn och jag vill inte ha lika stor/bred spets.
Men vi får väl se hur det går med halsduksskapandet.
Om den blir bra så får ni säkerligen ett bildbevis.

Nu börjar det lukta gott utifrån köket - Lille M och storasyster bakar kladdkaka.
MUMS!!
Ska kila dit och se om jag kan norpa åt mig en bit. ;)

Mys nu årets sista timmar!

Bild på Love Forever halsduken är lånad ifrån Nordljus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!