tisdag 28 december 2010

Dressingroom

Jag har nog det absolut minsta dressingroom man kan ha, but I like it.
Det var egentligen bara en klädkammare med dörr förut där det fanns två klädstänger - en på varje sida.
Utanför klädkammaren var det ett väldigt onödigt utrymme som inte användes till någonting.
Man kunde ju inte ställa några saker utanför dörren heller då det bara blev trångt och besvärligt.

Kom då på att om jag satt upp ett draperi för att dela av vår långa hall, samt tog bort dörren till klädkammaren, så skulle jag få nästan som ett eget litet dressingroom.
Sagt och gjort - Nu har jag hyllor på en sida och två stänger på den andra, en till blusar, skjortor mm och en för byxor och kjolar.
Rakt fram har jag satt upp ett handtag under hyllan för att på så sätt kunna hänga långa kläder som klänningar mm.

Välkommen in!


Jag har också några förvaringsboxar till skärp, gubbens slipsar mm på ett av hyllplanen.
Längst in ser ni en blommig hattask - den innehåller gratulationskort från vårt bröllop, slöjan, handskarna, strumpeband och lite andra minnen från den stora dagen.

Som ni också ser på bilden nedan har jag färgkoordinerat mina kläder, alltid mycket lättare att hitta det man ska ha samt göra matchningar. 


I rummet utanför står en byrå och jag har också en helkroppsspegel som ni kan se på väggen.

Ett tips som jag fick när jag gick en inredningskurs får några år sedan är att ha likadana galgar till alla kläder.
Detta gör att man får ett mycket lugnare intryck och det ser välordnat ut.


Galgar till bra pris kan man hitta på IKEA - man behöver ju inte byta ut alla på en gång. ;)

Nu ska jag ner i källaren och ta reda på lite mer tvätt som ska få komma upp på galgarna.
Sedan blir det mys med hjärtat som jag knappt kommer träffa på några dagar nu när han jobbar en hel massa.
Som tur är får vi vara lediga tillsammans under nyårshelgen.

Kramelikram


2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg jag hittade här då,
    Har tassat runt en bra stund.
    Återkommer gärna...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  2. Så fint så! Tänk om jag skulle sortera mina kläder i färger.. då skulle det bli svart, svart o åter svart ;)

    Vet du vad som finns på Ikea nu? Vita galgar, det du!=P

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!